SEO

SEO-arbejde.dk
– Hvad er SEO egentligt for en størrelse ?

SEO arbejde dækker over en hel masse mindre emner, der allesammen har til opgave at give søgemaskiner som Google ét indtryk af at netop din hjemmeside er bedre, mere interessant og mere populær end dine konkurrenters hjemmesider, og derfor skal din hjemmeside placeres højere i de organiske (ikke betalte) resultater på Google.

Vi vil på denne side forklare lidt mere om de mange forskellige områder som begrebet “SEO arbejde” dækker over, så du føler dig bedre forberedt, og ved hvad du kan forvente når du køber seo hos os.

seo-arbejde.dk

Lad os se nærmere på de forskellige områder indenfor SEO arbejde

SEO arbejde dækker som sagt over mange større, eller mindre, områder. så lad os se lidt på dem:

Onsite SEO

Er det seo arbejde som der laves direkte på sin egen side og dækker blandt andet over ting som:

Titler på dine sider, som er den lille tekst du kan se øverst i dit browservindue, det er også den “overskrift” som brugerne ser når de søger på Google, så de er yderst vigtige i forhold til søgemaskineoptimering.
Meta beskrivelser er lige så vigtige. Det er den lille tekst der skal fortælle brugerne hvorfor de skal klikke på netop din hjemmeside i søgemaskine resultaterne

Her under kan du se et eksempel på titel og meta beskrivelse. Det er som sagt umiddelbart de eneste to ting brugere af søgemaskiner kan se om dig, dit firma, dine produkter, dine services og din hjemmeside, så her skal du virkelig være skarp. 

meta

Indhold på siden, altså overskrifter, tekster, billeder, menuer osv. betyder langt mere for dit seo arbejde nu om dage end for bare få år siden. Nu om dage ligger Google rigtigt meget vægt på det der hedder “User engagement” det dækker bla. over hvor lang tid brugerne bruger på din side, hvilke sider brugerne bruger henholdsvis meget, og lidt tid på inden de klikker sig væk igen,  hvad de klikker på, konverteringsrater, antallet af nye besøgende contra tidligere besøgende, den gennemsnitlige tid der bruges på dit domæne, sidevisninger pr bruger, hvilke, og hvor mange udgående links der klikkes på, og direkte trafik, for bare at nævne nogle eksempler.  Så kvalitets indhold, der er sat ordentligt op, med god intern menu og linkstruktur, og som engagerer brugeren, er alfa omega for gode Google placeringer nu om dage.

Tekst indholdet på din side skal også være udformet og sat op på den helt rigtige måde. Når du skriver indhold skal du tænke på ting som; dit søgeord naturligvis, men det er vigtigt at du ikke kun fokuserer på det samme ord, du skal også tænke i synonymer, og relaterede ord. Længden på din tekst skal også være i orden, her gælder det som hovedregel at en tekst minimum skal være 3-400 ord lang, mens en tekst til at beskrive et produkt på en webshop godt kan være kun 100 til 150 ord lang. Angående tekst indhold, så kigger Google også på dine konkurrenter, så hvis dine konkurrenter (Top 5-10 på Google) bruger 10.000 ord til at beskrive deres “service” så er du desværre også nødt til at gøre det samme.

Det er vigtigt at have brugeroplevelsen i tankerne når man skriver tekster, og særligt omkring de lange tekster, er det vigtig med en overskuelig opsætning af teksten. Her skal du have følgende ting i tankerne når du skriver tekster: Hold dig til korte sætninger, hav mellemrum imellem afsnit, overskrifter i mellem afsnit (seo-arbejde.dk anbefaler èn H1, én H2, én H3 og resten i H4, HVIS det kan lade sig gøre i forhold til dig design på hjemmesiden)  “Bullet list” når du remser ting op, interne links til relaterede sider/produkter, relevante billeder og en såkaldt Call To Action hvor brugeren skal udføre en handling.

Off site seo arbejde

Dette begreb dækker hovedsageligt over linkbuilding, altså din hjemmesides eksterne linkbuildings profil. Her skal du blandt andet være opmærksom på følgende ting; Din linkbuilding skal være naturlig, eller den skal i det mindste fremstå naturlig. Google bryder sig som grundprincip ikke om sider der prøver at manipulere sig til at fremstå som populære ved at have mange indgående links, på den anden side bliver du belønnet hvis du selv arbejder for at få links der har relevans for din hjemmeside, hvilket betyder at de gode links får du fra populære artikler der omhandler den service, eller det produkt du tilbyder, det kunne F.eks være en artikel fra din brancheforening. Det modsatte eksempel er links fra f.eks. en møbelbutik til en brugtbilforhandler, det giver så godt som ingen værdi.
Kort sagt gældet det for eksterne links at det handler om kvalitet, frem for kvantitet, og at et vist kvantum af kvalitets link er det ypperste.

Sociale medier er naturligvis meget vigtige for din hjemmeside. Faktisk er f.eks. YouTube verdens 2. største søgemaskine efter Google, og flere og flere mennesker bruger Facebook til at søge efter bla. kontakt oplysninger om firmaer.

Som du kan forstå er seo arbejde et kæmpe område der dækker mange flere ting end det vi har nævnt her, og ikke nok med det, det er også et kontinuerligt arbejde, der skal foretages løbende da den måde folk søger på, og den måde man bliver fundet, og vist på, hele tiden ændrer sig.

Få en uforpligtende samtale 36 95 31 41

- en del af marketing-manager.dk